czwartek, 9 maja 2013

WYCIECZKA BOLKÓW - KRZESZÓW

Wycieczka  Bolków-Krzeszów      dn.24.04.2013

Sekcja turystyczna nie ustaje w swoim działaniu. Efektem jest kolejna, poznawcza, wycieczka autokarowa – bardzo urozmaicona.

Kolega Janusz wzbogacał nam czas jazdy podając wiele faktów z okresu II wojny światowej i okresu powojennego w PRL-u na trasie przejazdu. Przez Wzgórza Strzegomskie dotarliśmy do Pogórza Bolkowskiego z miastem Bolków, a tam do zbudowanego w 2-giej połowie XIII wieku gotyckiego zamku, rozbudowanego w stylu renesansowym w wieku XVI.

Po zwiedzeniu zamku i wykonaniu zdjęć wyruszyliśmy do Rudawskiego Parku Krajobrazowego .Tam poczuliśmy bliskość z przyrodą podziwiając „kolorowe jeziorka”.

Najniżej położone „purpurowe” – swoją rdzawo-czerwoną barwę uzyskuje dzięki pirytowi i związkom siarki. Potem była 20-minutowa wspinaczka leśnym szlakiem przy wtórze śpiewu
ptaków do „turkusowego”, gdzie kolejna niespodzianka – koncert żab składających skrzek.

Po kolejnej sesji zdjęciowej pojechaliśmy do obiektów Zespołu Klasztornego w Krzeszowie.

Zespół posiada cztery obiekty. Z miejscowym przewodnikiem zwiedziliśmy dwa z nich: Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej i Kościół p.w. św. Józefa. Przewodnik opowiadał szeroko
o obrazach Willmanna, zwracając uwagę zwiedzających na szczegóły malowideł.

Organy koncertowe Michała Englera, zdobiące barokową Świątynię, są identyczne jak te, które spłonęły w 1975r. w kościele garnizonowym we Wrocławiu.
Po 2-godzinnym zwiedzaniu – mocno wychłodzeni –  degustowaliśmy podpłomyk opata Bernarda Rosy w Restauracji Rustykalnej. Rozgrzani posiłkiem wracaliśmy do Wrocławia.
Słoneczna pogoda w dniu wycieczki dopełniła atrakcyjność wyjazdu.

Krystyna Szustalewicz

1. Wycieczka wspaniała, duzo zwiedziliśmy, super zorganizowana.
    Gratulacje dla sekcji turystycznej.

2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

3. Bardzo fajnie, że organizowane są różnego rodzaju wycieczki ponieważ jest tyle miejsc do zobaczenia że zabraknie nam życia na to. Mimo wszystko przed samą wycieczką lepiej jest się jeszcze dodatkowo ubezpieczyć. W końcu nigdy nie wiemy co nam może się wydarzyć. Ja korzystam z kalkulatora https://kioskpolis.pl/kalkulator-turystyczny/ i to właśnie za jego pomocą mam w ciągu kilku chwil przygotowane indywidualne oferty.