sobota, 24 września 2022

AKADEMICKI KURIER WAKACYJNY 23.09.2022

AKADEMICKI KURIER WAKACYJNY

23 września 2022 roku, godz. 7:15 ,wyruszyliśmy autokarem w kierunku  Bad Muskau   i   Branitz w Niemczech. Mimo wczesnej pory prawie wszyscy, przybywając z  różnych,  dalekich stron Wrocławia stawili się punktualnie na miejsce zbiórki. Po zajęciu już wiadomych nam miejsc, przywitało nas wspaniałe małżeństwo przewodników oraz Beatka i Danusia.

Zwiedzanie  rozpoczęliśmy od Bad Muskau  w Saksonii, który znajduje się w Parku Mużakowskim i leży na  obu brzegach Nysy Łużyckiej i jest  wpisany na listę UNESCO. My zwiedziliśmy  tą cześć po stronie niemieckiej utworzonego w XIX wieku przez architekta ogrodów, podróżnika, dandysa, awanturnika, uwodziciela księcia Hermana Pǖcklera von Bad Muskau. Pięknie odnowiony zamek i teren parkowy z różną roślinnością robi ogromne wrażenie. Wiadomości jakie nam przekazali nasi Wspaniali przewodnicy są tak duże, że nie sposób wszystkiego zapamiętać.

Następnym naszym etapem był Park w Branitz, gdzie sześćdziesięcio już letni książę  Herman PÜCLER  stworzył niesamowity w stylu angielskim,  imponujący park krajobrazowy  i wybudował pałac. Park zaczął powstawać w 1846 roku po tym jak sprzedał swój majątek ziemski w Muskau. Park rozłożony jest na 620 hektarach. Powstały też piramidy, jedyne w swoim rodzaju, usypane z ziemi. Jedna z nich , kurhan , stoi na środku jeziora i jest całkowicie porośnięta winoroślą i od 1871 roku jest miejscem pochówku księcia  Hermana von Pǖckler-Muscau. W roku 1884 został tam również przeniesiony grób jego żony, księżnej Lucie. Zwiedziliśmy również zamek. W zamku podziwialiśmy przepiękne wystroje komnat, meble, naczynia i przedmioty codziennego użytku, żyrandole, piece kaflowe i itd. itp.

Zmęczeni pomaszerowaliśmy do autokaru, który zawiózł nas na obiad i krótki odpoczynek. Roześmiani, zadowoleni, pełni pozytywnych relacji ruszyliśmy w drogę powrotną.

Bardzo serdecznie dziękujemy Państwu Przewodnikom, za przekazaną nam wiedze, za opiekę, uśmiech i serdeczność. Beatce, Danusi za zorganizowanie tej wspaniałej wycieczki. Panu kierowcy za wspaniałą jazdę. Tak jak  pogoda, tak i nam dopisały humory, radość i zadowolenie.

JESZCZE RAZ KOCHANE ORGANIZATORKI DZIĘKUJEMY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!