środa, 23 maja 2012

Wycieczka rowerowa – Muzeum Powozów

• Wycieczka rowerowa – Muzeum Powozów
w dniu 10.05.2012

Zgodnie z planem zebraliśmy się na pętli 9 w Parku Południowym i wyruszyliśmy w podróż do Galowic. Trasą przez Wysoką, Komorowice i Szukalice dojechaliśmy do celu czyli do Muzeum Powozów. Zachwyciliśmy się zabytkowym budynkiem spichlerza i pojazdami konnymi sprzed 100 lat – karetami, powozami, saniami a także pojazdami specjalnymi jak dyliżans czy wóz strażacki. Po obiekcie oprowadził nas sympatyczny konserwator starych pojazdów.
Po zwiedzaniu Muzeum i małym odpoczynku pojechaliśmy do Żórawiny by zobaczyć gotycki obronny kościół pw. św. Trójcy z połowy XIV w., gruntownie przebudowany w latach 1600 - 1608 w stylu manierystycznym. Jest to jeden z cenniejszych zabytków tego typu na ziemiach polskich. Obejrzeliśmy stojący blisko kościoła pomnik Witelona , ( żył w XIII i początkach XIV w.) polskiego fizyka, matematyka, filozofa, twórcy podstaw psychologii spostrzegania.
Z Żórawiny przez Suchy Dwór i Biestrzyków dotarliśmy do miejsca startu. Przejechaliśmy w ciągu 5 godzin łącznie ok. 30 km. Pogoda i humory nam dopisały a ciekawe opowieści historyczne p. Kazimierza Władyki wzbudziły w nas potrzebę dalszych wycieczek wokół Wrocławia. Po krótkim odpoczynku nad stawem w Parku Południowym rozjechaliśmy się do domów.