wtorek, 25 czerwca 2013

WYCIECZKA DO JAKUSZYC

17 czerwca miłośnicy wycieczek górskich naszego UTW wybrali się w Góry Izerskie.

Pierwszy etap wyprawy to dojazd autokarem do Polany Jakuszyckiej.

Stąd, poprzez lekko pofałdowany teren, rozpoczęliśmy naszą wędrówkę do schroniska turystycznego Orle.

Jest to pozostałość po powstałej przy hucie szkła osadzie Carlsthal.

Po drodze zachwycaliśmy się przepięknymi krajobrazami.

W schronisku odpoczęliśmy i posililiśmy się.

Niektórym tak się tu podobało, ze postanowili pozostać i dokładnie spenetrować okolicę.
Pozostali ruszyli w dalszą drogę - do schroniska Chatka Górzystów na Hali Izerskiej.
Droga prowadziła przez las i rezerwat przyrody Torfowiska Doliny Izery. Chwilami pojawiała się Izera, małe potoczki górskie i ciekawa roślinność bagienna.

Największą osobliwością dla nas była wełnianeczka darniowa.

Na Hali Izerskiej istniała kiedyś wieś, a budynek schroniska i stojąca obok niego drewutnia są jej jedyną pozostałością. Kiedyś w budynku tym mieściła się szkoła.

Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy do Polany Jakuszyckiej. Mimo, ze wracaliśmy tą samą trasą to powtórnie zachwycaliśmy się urzekającymi widokami lasów , wzniesień , strumieni, brzozy karłowej, kosodrzewiny itd.